Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Idah Samuelsson - 16 augusti 2013 14:11

I mitt förra inlägg påstod jag  att en "kamphund" aldrig hugger

jo de förekommer, men en sådan ras kan inte låsa sina käkar då de bara biter tag och håller fast.

hundar gör så, de tränar sina käkar så dem kan hålla fast i sin leksak när dem leker med andra,

jag kan ge er ett exempel. Om du har en sak som betyder välldigt mycket och det kommer någon och försöker ta den, visst håller du fast den? jo de är ju självklart att du gör

en hund gör precis samma sak, men de har inte händer somvi människor utan dem använder sin mun, och givetvis så bygger ju hunden upp käkmusklerna för att kunna hålla fast i sina leksaker..

många människor har fått detta med att en kamphund är ute efter att döda om dem hamnar i ett slagsmål! men tänk på dettal! för hamnar du i ett slagsmål är du ute efter att döda? nej du skyddar dig själv, och de gör en hund och ett djur överhuvudtaget, vi vill bara skydda oss!

men sen återkommer jag också till detta med att en kamphund är född till att slåss..

JA förr var den det! när det var brist på underhållning ja! men när raserna fick tillhöra en kennel så förbjöds detta spel! och är förbjudet i sverige. men då återgår jag igen till mitt förra inlägg! ja de finns dem som använder dessa hundar som skrämsel istället för att gå omkring med pistol! för de är ju alltid lättare att offra ett djur istället för sig själv!
Men vad ni än säger så är en kamphund en vanlig hund. din hund du har där hemma kan bli lika mycket kamphund som mina kan bli! men vi förhindrar detta då vi ger dem en uppfostran! och har man vett innanför pannan så fostarar man inte ett djur överhuvudtaget och inte ett barn heller med slag. De skapar bara förakt mot ägaren i dessa skapelser. och vad händer när dem känner förakt, jo dem hugger bara för att dem är rädda! det gör du också är du rädd för något så gör du ett utfall!

Jag har brodern till min amstaff tik, som inte haft det så bra, då han varit överviktig och hamnat mellan olika hem, han fick ligga av sina kg hos den andra familjen, och de resulterade i att han är vanskapt och har ont i sina ben. det finns inga muskler på denna hund! och jag skulle förstå honom om han säger ifrån för han kan inte lita på människor, och jag förståelse för de! men inte är han en kamphund för de, nej han är en olycklig hund som inte fått kärlek i sina 8 månaders liv! är detta rätt? nej verkligen inte. behandlar du dessa djur med kärlek och emtai men är koncekvent ja då får du en fantastiskt hund.. För att återkomma till min hund så tror jag att han kommer bli världens bästa bara VI ger honom tid och inte en massa smutskastning! så en kamphund är absolut ingen ras!!


Idah

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Don't dream your life. Live your dreams

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards